Suchergebnisse

Zeitschriftenartikel (4)

1. 1.
    Zeitschriftenartikel
    Hofemeister, H.; Kuhn, C.; Franke, W. W.; Weber, K.; Stick, R.: Conservation of the gene structure and membrane-targeting signals of germ cell-specific lamin LIII in amphibians and fish. European Journal of Cell Biology 81 (2), S. 51 - 60 (2002)
  2. 2.
    Zeitschriftenartikel
    Hofemeister, H.; Weber, K.; Stick, R.: Association of prenylated proteins with the plasma membrane and the inner nuclear membrane is mediated by the same membrane-targeting motifs. Molecular Biology of the Cell 11 (9), S. 3233 - 3246 (2000)
  3. 3.
    Zeitschriftenartikel
    Hofemeister, H.; Weber, K.; Stick, R.: Association of prenylated proteins with the plasma membrane and the inner nuclear membrane is mediated by the same membrane targeting motifs; membrane targeting of Xenopus lamin B 3. Molecular Biology of the Cell 11, S. 3233 - 3246 (2000)
  4. 4.
    Zeitschriftenartikel
    Erber, A.; Riemer, D.; Hofemeister, H.; Bovenschulte, M.; Stick, R.; Panopoulou, G.; Lehrach, H.; Weber, K.: Characterization of the Hydra lamin and its gene; a molecular phylogeny of metazoan lamins. Journal of Molecular Evolution 49, S. 260 - 271 (1999)

Hochschulschrift - Doktorarbeit (1)

1. 5.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Hofemeister, H.: Untersuchungen zur Membranassoziation der Kernlamine des Krallenfrosch Xenopus leavis. Dissertation, Braunschweig (2000)