Suchergebnisse

Zeitschriftenartikel (4)

1. 1.
    Zeitschriftenartikel
    Grimm, C.; Hillen, H. S.; Bedenk, K.; Bartuli, J.; Neyer, S.; Zhang, Q.; Hüttenhofer, A.; Erlacher, M.; Dienemann, C.; Schlosser, A. et al.; Urlaub, H.; Böttcher, B.; Szalay, A. A.; Cramer, P.; Fischer, U.: Structural basis of poxvirus transcription: Vaccinia RNA polymerase complexes. Cell 179 (7) (2019)
  2. 2.
    Zeitschriftenartikel
    Engel, C.; Neyer, S.; Cramer, P.: Distinct mechanisms of transcription initiation by RNA polymerases I and II. Annual Review of Biophysics 47, S. 425 - 446 (2018)
  3. 3.
    Zeitschriftenartikel
    Engel, C.; Gubbey, T.; Neyer, S.; Sainsbury, S.; Oberthür, C.; Bäjen, C.; Bernecky, C.; Cramer, P.: Structural basis of RNA polymerase I transcription initiation. Cell 169 (1), S. 120 - 131 (2017)
  4. 4.
    Zeitschriftenartikel
    Neyer, S.; Kunz, M.; Geiss, C.; Hantsche, M.; Hodirnau, V. V.; Seybert, A.; Engel, C.; Scheffer, M. P.; Cramer, P.; Frangakis, A. S.: Structure of RNA polymerase I transcribing ribosomal DNA genes. Nature 540 (7634), S. 607 - 610 (2016)

Hochschulschrift - Doktorarbeit (1)

1. 5.
    Hochschulschrift - Doktorarbeit
    Neyer, S.: RNA polymerase I complex structures elucidate mechansims of transcription initiation and elongation. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2017)